خانهزخم تراپیست درمان زخم در ر
۰۹۹۰۱۳۱۱۳۸۴
تماس با کارشناس

روش درمان زخم دیابتی با پانسمان نوین

درمان زخم دیابتی

بیمار اقای 60 ساله با تشخیص زخم پای دیابتی با مراجعه به یکی از کلینیک های درمان زخم در شهر کرج اقدام به درمان زخم کردند.

متاسفانه بدون بررسی کار کرد خونرسانی اندام تحتانی دبرید مان پای بیمار آغاز شد  و پای بیمار دبرید شد بعد از دبرید متوجه شدند که به دلیل عدم خونرسانی نکروز پا بیشتر شده است و پا دچار اوستئومیلیت شده که بیمار سریعا به یکی از مراکز بیمارستانی مراجعه میکند تا بررسی های بیشتر انجام بشه.

برای بیمار آنژوگرافی عروق پا انجام شد و متاسفانه بیمار پای خودش رو از دست داد و پا بخیه شد . ولی چون پانسمان بخیه ها اصولی نبوده دوباره پای

بیمار از محل بخیه ها دچار نکروز وسع شد که به مرکز ما مراجعه کردند و درمان زخم دیابتی شروع شد.

 

نمونه درمان زخم دیابتی

شروع درمان

طبق تاریخچه ای که از بیمار گرفته شد متوجه شدیم که بیمار از دارو های رقیق کننده خون استفاده میکند . این کار متخصص زخم را کمی سخت میکند و باعث چالش میشود.

درخواست مشاوره عفونی شد جهت انتی بیوتیک تراچی بیمار.انتی بیوتیک تراپی شروع شد . درمان زخم دیابتی با آف کردن بخیه ها شروع شد .

نمونه درمان زخم دیابتی

 

درمان زخم با هیدروژل شروع شد و زخم بیمار پانسمان شد . در ،درمان زخم دیابتی که کروز دارند ،هیدروژل بهترین انتخاب است که میتواند در دبرید اتولایتیک زخم کمک کننده و مفید باشد.

ادامه درمان

https://zakhmtherapist.ir/%d9%be%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d9%88%da%98%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9

 

پانسمان با هیدروژل ادامه پیدا کرد و جهت آنتی بیوتیک تراپی موضعی هم از عسل استفاده شد .

خواص انتی میکروبیال عسل در درمان زخم دیابتی:

اثر ضد باکتریایی عسل در مطالعات متعددی عنوان شده است .عسل اثرات انتی بیوتیکی و باکتری کشی دارد. بسیاری از آنزیم ها در کیسه داخلی زنبور به نام محصول وجود دارند و به عسل منتقل می شوند.

فعالیت ضد باکتریایی عسل غیر پراکسید به وجود گلیوکسال، 3-دئوکسی گلوکوزولوز و MGO مربوط می شود. غلظت MGO در عسل به موقعیت جغرافیایی و نوع عسل بستگی دارد.

با این حال، به خوبی شناخته شده است که MH دارای بالاترین غلظت MGO در مقایسه با سایر انواع عسل است. MGO در همه انواع عسل وجود دارد و اثر ضد باکتریایی عسل به محتوای MGO بستگی دارد.
عسل تأثیر زیادی روی طیف هایی از باکتری‌ها، به‌ویژه روی سویه‌های استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین، انتروکوک‌های مقاوم به وانکومایسین و سودوموناس آئروژینوزا خواهد داشت.

با این وجود، مطالعات نشان داده اند که غلظت بالای MGO برای اعمال اثر ضد باکتریایی مورد نیاز نیست.با درجه UMF پایین تر فعالیت ضد میکروبی به طور قابل توجهی در مقایسه با عسل با درجه UMF بالاتر در برابر استافیلوکوکوس اورئوس و E. coli آزمایش شده نشان داد. MGO از 10+ مقادیر UMF برای ارائه اثر ضد باکتری کافی بود.

مطالعات نشان داده اند که MGO بالا ممکن است باعث آسیب در سطح سلولی شود یا از طریق خون که منجر به گلیکوز شدن آن می شود یا از طریق سایر مسیرهای خارجی که منجر به انحطاط سلول های جوان بدخیم می شود.

مایعات موجود در زخم از بافت‌های آسیب‌دیده خارج می‌شوند و منجر به خشک شدن بافت‌های سلولی و مرگ باکتریایی می‌شوند  علاوه بر این، ترکیبات فنلی، اسیدهای آلی، ویتامین ها و فلاونوئیدها اثر آنتی اکسیدانی دارند و اثر ضد باکتریایی عسل را بیشتر می کنند.

تاثیر عسل درجه پزشکی (MGH) به عنوان درمان زخم امیدوار کننده دیده می شود زیرا دارای طیف گسترده ای از اثر ضد میکروبی بدون سویه های مقاوم شناخته شده است. این دارو بر روی ایزوله های بالینی سودوموناس آئروژینوزا و تشکیل بیوفیلم مرتبط با آنها موثر بوده است .

مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های موجود در فرمول MGH مانند ویتامین‌های (C و E) فعالیت ضد میکروبی عسل خالص را افزایش می‌دهند. بنابراین، مکمل عسل با سایر مواد افزودنی ممکن است یک رویکرد امیدوارکننده برای بهبود بیشتر فعالیت ضد میکروبی عسل باشد.

مطالعه دیگری اثر ضد باکتریایی 57 عسل شکوفه اسلواکی را در برابر سودوموناس آئروژینوزا و استافیلوکوکوس اورئوس ارزیابی کرد. داده های آنها نشان داد که انواع مختلف عسل دارای پتانسیل ضد باکتریایی متفاوتی هستند. بین عسل های اقاقیا، گل وحشی و کلزا، نمونه های عسل گل وحشی بیشترین فعالیت ضد باکتریایی را نشان دادند، در حالی که عسل های کلزا بالاترین سطح حداقل غلظت بازدارندگی را داشتند. ارتباط آماری معنی داری بین فعالیت ضد باکتریایی عسل ها و محتوای H2O2 و فشار تورگ آنها وجود داشت. با این حال، هیچ ارتباطی بین گلوکز اکسیداز (GOX) و محتوای H2O2 وجود نداشت .

نتایج یک تحقیق آزمایشگاهی دیگر نشان داد که عسل با مکمل کمتر با درصد کمتر (40%) نسبت به 80% MH در برابر طیف وسیعی از پاتوژن‌های رایج پوستی از جمله گونه‌های استافیلوکوک و سودوموناس مقاوم به متی سیلین مؤثرتر است. با این حال، مکمل ها ممکن است منجر به بهبود فعالیت ضد میکروبی عسل شوند .

 

زخم تراپیست | 20200312 091142 scaled e1657137236861

 

بعد از استفاده از عسل و هیدروژل نکروز هایی که روی زخم وجود داشت شروع به پاک شدن کردند و دبرید اتولایتیک به بهترین نحوه درحال اجرا بود

 

زخم تراپیست | 20200408 175003 scaled e1657137573674

 

در این مرحله یکی از چالش های پیش رو اپیتلیزه کردن بافت چهت پوست اوری است که باید به این نکته هم توجه کرد که زخم نباید هایپرگرانوله شود چون فرایند پوست اوری و اتمام درمان زخم دیابتی را با چالش بزرگی رو به رو میکند.

گروه زخم تراپیست در مرحله اپیتلیزاسیون با استفاده از فوم و کلاژن توانست بهترین پلن را درجهت درمان این زخم برنامه ریزی و اجرا کند.

 

زخم تراپیست | 20200628 091318 scaled e1657138398870

 

این هم آخرین مرحله از اجرای پلن های برنامه ریزی شده برای این زخم پر از چالش . آرزوی سلامتی برای تمامی بیماران و همراهان عزیز.

 

گروه درمانی زخم تراپیست

 

جهت اطلاع دقیق از نحوه مراقبت از زخم و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

برخی از خدمات کلینیک زخم تراپیست، کلینیک درمان زخم در تهران:

  • درمان زخم
  • درمان زخم پای دیابتی
  • درمان زخم بستر
  • وکیوم تراپی زخم
  • لاروتراپی
  • اکسیژن هایپرباریک

 

این مطلب براتون مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد امتیازات: 9

اولین کسی باشید که به این مطلب امتیاز میده!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همه روزه از ۸ صبح تا ۵ عصر

برای مشاوره درمان زخم و تعیین وقت قبلی با ما تماس بگیرید

زخم تراپیست

گروه درمانی زخم تراپیست با بهره گیری از روش های علمی و بروز آماده است تجارب خود را جهت درمان انواع زخم های عفونی،پای دیایتی،زخم بستر،جراحی و سوختگی بکار بگیرد.

ارتباط با ما

تلفن‌های تماس:
۰۹۳۶۷۴۱۳۹۴۵
۰۹۹۰۱۳۱۱۳۸۴

2022 © تمامی حقوق این وبسایت متعلق به زخم تراپیست است.
×

مشاوره و تعیین وقت درمان زخم

×