خانهزخم تراپیست درمان زخم در ر
۰۹۹۰۱۳۱۱۳۸۴
تماس با کارشناس

عسل برای درمان زخم

پانسمان عسل در درمان زخم

عسل برای درمان زخم:

هزاران سال است که مردم از عسل برای درمان زخم استفاده می کنند. در حالی که ما امروزه گزینه های بسیار موثر دیگری برای بهبود زخم داریم پانسمان عسل دارای خواص ضد باکتریایی و تعادل pH منحصر به فرد می باشد که باعث تقویت اکسیژن رسانی در زخم  و ترکیبات التیام زخم می شود.

 

عسل برای درمان زخم

 

آیا عسل برای درمان زخم دیابتی  موثر است؟

عسل یک ماده شیرین و شربتی است که دارای اجزای زیست فعال می باشد که می تواند عسل برای درمان زخم دیابتی کمک کند.با توجه به بررسی ادبیات منتشر شده در مجله Wounds ،پانسمان  عسل فواید زیر را در بهبود زخم ها ارائه می دهد:

• PH اسیدی باعث بهبودی زخم می شود و  PH اسیدی خون را تشویق می کند تا اکسیژن آزاد کند، که برای بهبود زخم مهم است.
• قندی که به طور طبیعی در عسل وجود دارد، اثر بیرون کشیدن آب از بافت های آسیب دیده را دارد این امر تورم را کاهش می دهد و جریان لنف را برای التیام زخم تشویق می کند.
• پانسمان عسل بر روی باکتری هایی که معمولاً در زخم ها وجود دارند، مانند استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) و انتروکوک های مقاوم به وانکومایسین (VRE) اثر ضد باکتریایی دارد. بخشی از این مقاومت ممکن است از طریق اثرات اسمزی آن باشد.

 

 

تاثیر عسل در درمان زخم

چگونه از  پانسمان عسل برای درمان زخم بستر استفاده می کنیم؟

اگر زخم یا سوختگی دارید که خوب نمی شود، قبل از استفاده از عسل روی زخم، با zakhmtherapist.ir مشورت کنید. بپرسید که آیا این عسلی که استفاده میکنیم مناسب درمان زخم ما هست یا نه.

برای زخم های شدید، بهتر است  پرستار مراقبت از زخم( zakhmtherapist ( نحوه استفاده از عسل را در اولین بار به شما آموزش دهد. این به این دلیل است که مقدار عسل و نحوه استفاده از پانسمان می‌تواند بر میزان مؤثر بودن بهبود زخم تأثیر بگذارد.

 

زخم تراپیست | DER31045 2 09610

نحوه ترمیم زخم بستر با عسل به چه صورت است :

1-همیشه با دست‌ها و اپلیکاتورهای تمیز شروع کنید.

2-ابتدا عسل را روی یک پانسمان بمالید، سپس پانسمان را روی پوست بمالیدشما همچنین می توانید پانسمان های آغشته به عسل  مانندپانسمان های برند MediHoney که چند سالی است وارد بازار شده اند را تهیه کنید.

• یک پانسمان تمیز و خشک روی عسل قرار دهید. این می تواند پدهای گاز استریل یا یک باند چسبی باشد. یکپانسمان انسدادی بهتر از عسل است زیرا از تراوش عسل جلوگیری می کند.

برای ترمیم زخم بستر با عسل با متخصصین زخم مجموعه زخم تراپیست در ارتباط باشید .09901311384-09367413945

 

 

پانسمان عسل روی زخم

انواع عسل برای بهبود زخم دیابتی :

در حالت ایده آل، یک فرد باید از عسل درجه پزشکی استفاده کند، پانسمان عسل استریل شده و بنابراین احتمال کمتری دارد که باعث واکنش های سیستم ایمنی شود. علاوه بر عسل مانوکا، انواع دیگری که برای درمان فروخته می شوند عبارتند از Gelam،  tualang و MediHoney که نام تجاری محصولی است که در آن عسل با اشعه گاما استریل شده است.

در بازار ایران ما عسل را به چهار صورت :

پانسمان عسل به صورت آلژینات

پانسمان عسل به صورت شیت و گاز

پانسمان عسل به صورت پماد

 

زخم تراپیست | images 2

 

 

عوارض احتمالی پانسمان عسل برای درمان زخم بستر عفونی بدبو به چه صورتی است ؟

همیشه این امکان وجود دارد که عسل یا ظرف آن آلوده شود، یا ممکن است فردی واکنش آلرژیک داشته باشد. گاهی اوقات، این واکنش مربوط به گرده زنبور عسل است که به طور طبیعی در عسل وجود دارد.

علائمی که نشان می دهد ممکن است واکنش آلرژیک به عسل داشته باشید عبارتند از:
• سرگیجه
• تورم شدید
• حالت تهوع
• سوزش یا سوزش پس از مصرف موضعی
• مشکل در تنفس
• استفراغ

خطرات استفاده از عسل خام:

برخی از محققان در مورد استفاده از پانسمان عسل خام که از لانه زنبوری و فیلتر نشده برای درمان زخم تهیه می شود، نگرانی هایی را مطرح کرده اند . آنها معتقدند که خطرات بیشتری برای عفونت با استفاده از این نوع عسل وجود دارد.
با توجه به ژورنال Wilderness & Environmental Medicine ، در حالی که این بیشتر یک ایده است تا چیزی که ثابت شود، مهم است که از خطرات آن آگاه باشید .

در آخر توجه شما عزیزان به این نکته لازم الامر است که :

نشان داده شده است که عسل درجه پزشکی روی زخم ها به افرادی که زخم های مزمن و غیر التیام دارند کمک می کند. پانسمان عسل طبی دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی و حتی ضد بو است که می تواند به افراد مبتلا به زخم های مزمن کمک کند.
همیشه باید قبل از استفاده از این نوع عسل با www.zakhmtherapist.ir مشورت کنید تا مطمئن شوید که استفاده از آن روی زخم بی خطر است.

 

جهت اطلاع دقیق از نحوه مراقبت از زخم و مشاوره جهت درمان زخم دیابتی با عسل و درمان زخم بستر با عسل با ما تماس بگیرید.09901311384-09367413945

برخی از خدمات کلینیک زخم تراپیست، کلینیک درمان زخم در تهران:

  • درمان زخم
  • درمان زخم پای دیابتی
  • درمان زخم بستر
  • وکیوم تراپی زخم
  • لاروتراپی
  • اکسیژن هایپرباریک

این مطلب براتون مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازات: 5

اولین کسی باشید که به این مطلب امتیاز میده!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همه روزه از ۸ صبح تا ۵ عصر

برای مشاوره درمان زخم و تعیین وقت قبلی با ما تماس بگیرید

زخم تراپیست

گروه درمانی زخم تراپیست با بهره گیری از روش های علمی و بروز آماده است تجارب خود را جهت درمان انواع زخم های عفونی،پای دیایتی،زخم بستر،جراحی و سوختگی بکار بگیرد.

ارتباط با ما

تلفن‌های تماس:
۰۹۳۶۷۴۱۳۹۴۵
۰۹۹۰۱۳۱۱۳۸۴

2022 © تمامی حقوق این وبسایت متعلق به زخم تراپیست است.
×

مشاوره و تعیین وقت درمان زخم

×