خانهزخم تراپیست درمان زخم در ر
۰۹۹۰۱۳۱۱۳۸۴
تماس با کارشناس

مزایای درمان زخم های دیابتی در منزل برای بیمار

مزایای درمان زخم های دیابتی در منزل برای بیمار:

ارتقا کیفیت در ارائه خدمت سلامت و درمان، امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشورها و جوامع است. دسترسی آسان به متخصصین و پرستاران خبره دیگر محدود به محیط‌های کلینیکی و بیمارستانی نیست و در بسیاری از موارد، بنا به نیاز بیمار، خدمات مورد نیاز ایشان میتواند در منزل فراهم شود.

یکی از بزرگترین مشکلات ناشی از بیماری دیابت، زخم‌هایی است که به دنبال نوروپاتی حسی، در اندام‌های تحتانی به خصوص کف پا ایجاد می‌شود. آسیب‌هایی به شکل تاول و همراه با خونریزی که به آن زخم پای دیابتی می گوییم.

مزایای درمان زخم های دیابتی در منزل برای بیمار

لزوم رسیدگی به زخم پای دیابتی در منزل:

طبیعتا شرایطی که بیمار دیابتی در خصوص زخم پای دیباتی دارد، انتقال ایشان به کلینیک و مراکز درمانی را مشکل می‌سازد. جدا از اینکه گرفتار شدن در ترافیک، ایستادن در صف های دریافت نوبت و... برای هیچ بیماری خوشایند نیست، همراه چنین بیمارانی تمایلی به انتقال مکرر بیمار خود برای پانسمان زخم دیابتی ندارند و شرایط بسیار آسان‌تر خواهد بود اگر پرستاران خبره با امکانات مناسب در منزل بر بالین بیمار حاضر باشند.میتوانند اقدامات خاصی جهت جلوگیری ازکنترل آسیب را اجرا کنند.

 

زخم تراپیست | rel acu 0 dfu clean

زخم تراپیست چه خدماتی به بیماران دیابتی ارائه می کند:

گروه زخم تراپیست پس از مشاوره تلفنی با بیماران و گرفتن تمام هیستوری های مربوطه از بیماران در اسرع وقت با مشاوره متخصص های عروق و غدد و عفونی شروع به پیگیری درمان بیماران عزیز میشود

ویزیت به موقع بیماران ، در صورت نیاز ارجاع به متخصص عروق ، غدد و عفونی

در واقع باید بگیم ترمیم زخم در گروه زخم تراپیست صرفا توسط کارشناس زخم انجام نمی شود بلکه به صورت تیمی در کنار بیمار خواهیم بود تا مداوای کامل بیمار در اسرع وقت انجام شود.

هدف و مزایای درمان زخم های دیابتی در منزل برای بیمار :

  • پیشگیری و کنترل عفونت
  • حذف فشار از موضع زخم یا آفلودینگ زخم
  • کنترل قند خون توسط متخصص غدد و داخلی
  • انتخاب پانسمان مناسب با وضعیت زخم
  • بهبودی در اسرع وقت

برای کسب نتیجه بهتر ومطلوب تر در دزمان زخم توصیه میشود پانسمان زخم در منزل توسط کارشناس تخصصی زخم صورت گیرد.جهت ارائه مشاوره  در ارتباط با مزایای درمان زخم های دیابتی در منزل برای بیمار با گروه زخم تراپیست تماس بگیرید.

مراقبت از زخم پای دیابتی در منزل:

انواع و اسقام زیادی از روش ها برای مراقبت و درمان زخم پای دیابتی وجود دارد که برخی از آنها به طور خلاصه ذکر میکنیم:

• زخم باید روزانه تمیز و شسته شود . از آب و شامپو بچه میتوان برای شستشو زخم استفاده کرد، بجز زمانی که پزشک سایر پاک کننده ها را برای شستشو توصیه کند. ما حق استفاده از آب اکسیژنه را برای شستشوی زخم نداریم بخاطر این که احتمال بهبود عفونت را کم میکند.

• زخم را باید  بانداژ یا و با پانسمان نوینی که کارشناس زخم تشخیص میدهد بپوشانیم (پزشک مربوطه ممکن است بسته به محل زخم مراحل خاص بانداژ و نوع خاصی از بانداژ را توصیه کند).

• فشار روی زخم باید برداشته شود یا در واقع آفلودینگ رعایت گردد ، به خصوص زمانی که فشار  مستقیما روی پا باشد. ممکن است به این معنی باشد که شما نیاز به استفاده از واکر ، کفش طبی خاص ، بریس یا وسایل دیگر داشته باشید.

• از پماد های  موضعی که پزشک توصیه می کند، میتوان استفاده کرد. این ها پاد ها ممکن است شامل سالین، فاکتورهای رشد و یا جایگزین های پوستی باشند.

• روزانه قند خون بیمار باید چک شود و در حد ایده ال قرار داشته باشد بدلیل اینکه علاوه بر کاهش خطر عود وضعیت زخم ، زمان بهبودی زخم هم کاهش پیدا میکند.

اگر زخم در طول  یک ماه یا دوماه  خوب نشد یا به عفونت به استخوان رسیده باشد، ممکن است به درمان های دیگر نیاز یاشد. از سایر درمان ها میتوان جراحی  و اکسیژن هایپربولیک را نام برد که شامل اکسیژن خالص در یک اتاق خاص به منظور کمک به بهبودی بدن شما می شود.

این مطلب براتون مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازات: 2

اولین کسی باشید که به این مطلب امتیاز میده!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همه روزه از ۸ صبح تا ۵ عصر

برای مشاوره درمان زخم و تعیین وقت قبلی با ما تماس بگیرید

زخم تراپیست

گروه درمانی زخم تراپیست با بهره گیری از روش های علمی و بروز آماده است تجارب خود را جهت درمان انواع زخم های عفونی،پای دیایتی،زخم بستر،جراحی و سوختگی بکار بگیرد.

ارتباط با ما

تلفن‌های تماس:
۰۹۳۶۷۴۱۳۹۴۵
۰۹۹۰۱۳۱۱۳۸۴

2022 © تمامی حقوق این وبسایت متعلق به زخم تراپیست است.
×

مشاوره و تعیین وقت درمان زخم

×