خانهزخم تراپیست درمان زخم در ر
۰۹۹۰۱۳۱۱۳۸۴
تماس با کارشناس

قیمت پانسمان و درمان زخم در منزل

قیمت پانسمان و درمان زخم در منزل

قیمت پانسمان و درمان زخم در منزل:

 

قیمت پانسمان در منزل:

به دلایل زیادی احتمال دارد که بیمار و همراه بیمار نیاز داشته باشد که تعویض پانسمان در منزل انجام گیرد . برای اینکه نتیجه بهتری گرفته شود باید انجام پانسمان به طور مرتب صورت گیرد.معمولا برای درمان هر گونه زخمی درپوست که موجب میشود قسمت های زیرین پوستنمایان شود و خونریزی اتفاق افتد باید تعویض پانسمان زخم در منزل دقت و به به صورت مرتب انجام شود. در ادامه به انواع پانسمان و عوامل موثر برقیمت پانسمان زخم  در منزل می پردازیم.

تعویض پانسمان در منزل چه مزایایی دارد؟

تعویض پانسمان زخم  در منزل شاید در نظر اول کار آسانی باشد اما در واقعیت اینطور نیست. چون جراحت در سطح پوست و پانسمان زخم باز به صورت غیر اصولی موجب خونریزی و عفونی شدن محل زخم می شود. زیرا زخم ها در هر اندازه ای اگر به خوبی پانسمان نشوند، میکروارگانیسم ها وارد بافت میشوند و  و در سراسر بدن گسترش پیدا کنند که بسیار خطرناک است.در بسیاری از موارد به دلیل شرایط بیمار برای پانسمان جراحی، پانسمان زخم باز ، انجام پانسمان زخم بستر و یا پانسمان انواع بریدگی و بخیه ها نیاز به دریافت پانسمان زخم در منزل  می باشد. در بعضی موارد بعد از طی دوره درمان در بیمارستان بیمار به منزل منتقل می شود. به این ترتیب مابقی طول درمان در محیط خانه باید پیگیری شود.قیمت پانسمان و درمان زخم درمنزل

نحوه پانسمان زخم در منزل:

در توضیح کلی پانسمان نوعی پوشش محافظتی بر روی زخم است که علاوه بر کمک به درمان زخم، از ایجاد کالکشن عفونی زخم نیز جلوگیری می کند. از این رو اگر تعویض پانسمان در منزل یا مراکز درمانی توسط افراد متخصص انجام نشود خطرات زیادی را برای بیمار دارند.

پانسمان زخم بستر در منزل:

افرادی که بهدلیل انواع بیماری های زمینه ای مثل سکته مغزی یا پارکینسون یا شکستگی محدودیت حرکتی دارند دچار زخم بستر میشوند.  این زخم بر اثر ساییدگی پوست با سطح زیر خود و عدم گردش هوا و همینطور فشار بافت های سخت زیرین به بافت های نرمتر پدید می آید.انجام پانسمان زخم بستر نیز به علت اینکه ممکن است زخم دارای کالکشن عفونی باشد ، کار بسیار تخصصی می باشد. افرادی که تعویض پانسمان در منزل را انجام میدهند حتما باید به طور تخصصی آموزش های مربوطه را دیده باشند.

پانسمان زخم دیابتی در منزل

افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند، حتما باید مراقبت های بیشتری از پای خود داشته باشند  زیرا روند درمان زخم در بیماران دیابتی بسیار کندتر است. متاسفانه زخم هایی که در بدن علی الخصوص در پای بیماران دیابتی ایجاد می شود اغلب عفونت می کنند و موجب یک عارضه بزرگتر می شوند.

پانسمان سوختگی در منزل

پانسمان سوختگی در منزل بسیار تخصصی است و بر اساس درجه سوختگی به صورت های مختلف روش های درمان و نحوه تعویض پانسمان سوختگی بسیار مهم میباشد.

انواع پانسمان زخم در منزل به چه صورت انجام می شود؟

همانطور که پیش تر بیان شد انوان پانسمان بر اساس نوع زخم متفاوت هستند که در ادامه به آنها می پردازیم. پانسمان با باند و گاز استریل از رایج‌ترین راهکارها برای پوشاندن زخم است.

از این نوع پانسمان برای زخم هایی که ترشحات زیاد و متوسطی دارند استفاده می شود و همچنین از خشک شدن زیادزخم جلوگیری می کند.

پانسمان زخم در منزل

پانسمان زخم در منزل به کمک پانسمان نوین از نوع فوم

  • پانسمان هیدروکلویید:

سطح این پانسمان برای بهبودی سریع زخم های تاولی مانند سوختگی و نرم شدن بافت نکروز  استفاده می شود و به محض برخورد با زخم حالت ژلی پیدا می کند و زخم با سرعت بالاتری بهبود پیدا می کند.

 

پانسمان زخم در منزل

پانسمان زخم در منزل به کمک پانسمان نوین از نوع هیدروکلویید

  • پانسمان هیدروژل:

این پانسمان برای زخم های بدون ترشحات استفاده می شود و رطوبت را در بافت زخم حفظ می کند.

 

پانسمان زخم در منزل

پانسمان زخم در منزل به کمک پانسمان نوین هیدروژل

  • پانسمان کلاژن:

این نوع پانسمان جدید روند درمان را سرعت می بخشد. این پانسمان با تحریک سلول ها در مواردی که امکان بهبود زخم کند است گزینه بهتری است.

 

پانسمان زخم در منزل

پانسمان زخم در منزل به کمک پانسمان نوین کلاژن

قیمت پانسمان و درمان زخم در منزل به چه مواردی وابسته است؟

قیمت پانسمان زخم در منزل به موارد متعددی وابسته است. در درجه اول به نوع زخم وابسته است. قیمت پانسمان زخم بستر با قیمت پانسمان زخم دیابتی یکسان نیست. نوع پانسمان از موارد دیگری است که تغییر دهنده هزینه تعویض پانسمان در خانه است.

برخی از خدمات کلینیک زخم تراپیست، کلینیک درمان زخم در تهران:

  • درمان زخم
  • درمان زخم پای دیابتی
  • درمان زخم بستر
  • وکیوم تراپی زخم

این مطلب براتون مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازات: 4

اولین کسی باشید که به این مطلب امتیاز میده!

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] به آن برای جلوگیری از عفونت های احتمالی می باشد.ما گروه زخم تراپیست این امکان را برای بیماران و همراهان عزیز فراهم کردیم […]

همه روزه از ۸ صبح تا ۵ عصر

برای مشاوره درمان زخم و تعیین وقت قبلی با ما تماس بگیرید

زخم تراپیست

گروه درمانی زخم تراپیست با بهره گیری از روش های علمی و بروز آماده است تجارب خود را جهت درمان انواع زخم های عفونی،پای دیایتی،زخم بستر،جراحی و سوختگی بکار بگیرد.

ارتباط با ما

تلفن‌های تماس:
۰۹۳۶۷۴۱۳۹۴۵
۰۹۹۰۱۳۱۱۳۸۴

2022 © تمامی حقوق این وبسایت متعلق به زخم تراپیست است.
×

مشاوره و تعیین وقت درمان زخم

×