خانهزخم تراپیست درمان زخم در ر
۰۹۹۰۱۳۱۱۳۸۴
تماس با کارشناس

روش درمان زخم وریدی

درمان زخم وریدی

روش درمان زخم وریدی:

علل احتمالی بوجود آمدن زخم های وریدی ، فرآیندهای التهابی است که منجر به فعال شدن لکوسیت ها، تجمع پلاکت ها و ادم داخل سلولی می شود. عوامل خطر اولیه برای ایجاد روش درمان زخم وریدی افزایش سن، چاقی، آسیب های قبلی ساق پا، ترومبوز وریدی عمقی و فلبیت است. عوارض زخم های وریدی شامل سلولیت، استئومیلیت و تغییرات بدخیم است.  گزینه های روش درمان زخم وریدی شامل بالا بردن پا، درمان فشرده سازی، پانسمان، داروها ( پنتوکسی فیلین و آسپرین)می باشد. درمان جراحی ممکن است برای زخم هایی در نظر گرفته شود که از نظر اندازه بزرگ، با مدت طولانی یا مقاوم به اقدامات پزشکی است.

 

 

تشخیص و درمان رخم وریدی

ارائه و تشخیص بالینی و روش درمان زخم وریدی:

تعیین علت بوجود آمدن زخم وریدی یک مرحله حیاتی در مدیریت و روش درمان زخم وریدی است. تفاوت های مشخص در تظاهرات بالینی و یافته های معاینه فیزیکی می تواند به افتراق زخم های وریدی از سایر زخم های اندام تحتانی کمک کند.تشخیص زخم وریدی به طور کلی بالینی است. با این حال، اگر تشخیص نامشخص باشد، آزمایش‌هایی مانند شاخص مچ پا-بازویی، سونوگرافی دوبلکس رنگی، پلتیسموگرافی و ونوگرافی ممکن است مفید باشند. زخم  وریدی معمولاً به صورت درد یا درد مبهم در اندام تحتانی، تورم که با افزایش ارتفاع، تغییرات اگزمایی پوست اطراف و وریدهای واریسی فروکش می‌کند، ظاهر می‌شود.

 

 

زخم تراپیست | bedsoreshero

معاینه فیزیکی زخم های وریدی و استفاده از روش درمان زخم وریدی :

زخم های وریدی عموماً نامنظم و کم عمق هستند . بافت گرانوله و فیبرین اغلب در پایه زخم وجود دارد. سایر یافته ها شامل واریس اندام تحتانی است. ادم؛ درماتیت وریدی همراه با هیپرپیگمانتاسیون و هموسیدروز یا رسوب هموگلوبین در پوست؛ و لیپودرماتواسکلروز همراه با ضخیم شدن و فیبروز بافت چربی طبیعی زیر پوست.

 

 

روش درمان زخم وریدی

 

درمان زخم وریدی ترشح دار در خانه:

شامل مدیریت محافظه کارانه، درمان مکانیکی، داروها و گزینه های جراحی است . به طور کلی ،هدف از روش درمان زخم وریدی شامل : کاهش ادم، بهبود زخم و جلوگیری از عود است.

فشرده سازی: زخم های وریدی با درمان فشرده سازی سریع تر بهبودپیدا  می یابند .

ارتفاع پا: بلند کردن پا در صورت استفاده در ترکیب با درمان فشرده سازی نیز استاندارد مراقبت در نظر گرفته می شود.

 

زخم تراپیست | 3

درمان زخم عفونی بدبو:

فشار منفی موضعی، که به آن بسته شدن با کمک خلاء یا npwt نیز گفته می شود، در مقایسه با ژل هیدروکلوئیدی و گاز برای زخم ها، به کاهش عمق و حجم زخم کمک می کند.با این حال، نتایج بالینی معنی دار، مانند زمان بهبود، هنوز به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

 

زخم تراپیست | images 3

 

 

 

 

پیوند پوست برای درمان زخم وریدی در خانه:

پیوند پوست انسان ممکن است برای بیماران مبتلا به زخم وریدی بزرگ یا مقاوم استفاده شود. با اتوگرافت (پوست یا سلول های گرفته شده از محل دیگری در همان بیمار)، آلوگرافت (پوست یا سلول های گرفته شده از فرد دیگر) یا پوست مصنوعی (معادل پوست انسان) انجام می شود.با این حال، پیوند پوست به طور کلی در صورت وجود ادم مداوم، که با نارسایی وریدی رایج است، و به بیماری وریدی زمینه‌ای رسیدگی نمی‌شود، مؤثر نیست. بررسی اخیر کاکرین مطالعات باکیفیت کمی برای حمایت از استفاده از پیوند پوست انسان برای درمان زخم های وریدی پیدا کرد.

 

زخم تراپیست | e1678530787875

 

 

جراحی برای درمان زخم وریدی:

نقش جراحی کاهش رفلاکس وریدی، تسریع در بهبودی و جلوگیری از عود زخم است. گزینه های جراحی برای درمان نارسایی وریدی شامل فرسایش ورید صافن است. قطع شدن وریدهابا جراحی آندوسکوپی زیر فاشیال؛ درمان انسداد ورید ایلیاک با استنت گذاری؛ و برداشتن وریدهای سطحی ناکارآمد با فلبکتومی، استریپینگ، اسکلروتراپی یا لیزر درمانی.

 

جهت اطلاع دقیق از نحوه مراقبت از زخم و مشاوره رایگان با مجموعه زخم تراپیست در ارتباط  بگیرید.09901311384-09367413945

برخی از خدمات کلینیک زخم تراپیست، کلینیک درمان زخم در تهران:

  • درمان زخم
  • درمان زخم پای دیابتی
  • درمان زخم بستر
  • وکیوم تراپی زخم
  • لاروتراپی
  • اکسیژن هایپرباریک

 

این مطلب براتون مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازات: 5

اولین کسی باشید که به این مطلب امتیاز میده!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همه روزه از ۸ صبح تا ۵ عصر

برای مشاوره درمان زخم و تعیین وقت قبلی با ما تماس بگیرید

زخم تراپیست

گروه درمانی زخم تراپیست با بهره گیری از روش های علمی و بروز آماده است تجارب خود را جهت درمان انواع زخم های عفونی،پای دیایتی،زخم بستر،جراحی و سوختگی بکار بگیرد.

ارتباط با ما

تلفن‌های تماس:
۰۹۳۶۷۴۱۳۹۴۵
۰۹۹۰۱۳۱۱۳۸۴

2022 © تمامی حقوق این وبسایت متعلق به زخم تراپیست است.
×

مشاوره و تعیین وقت درمان زخم

×