خانهزخم تراپیست درمان زخم در ر
۰۹۹۰۱۳۱۱۳۸۴
تماس با کارشناس

اوزون تراپی در درمان زخم عفونی

اوزون تراپی

 

اوزون تراپی در درمان زخم عفونی

اوزون تراپی برای چندین دهه به طور کلی مورد استفاده و مطالعه گسترده قرار گرفته است. اثرات آن ثابت، سازگار و با حداقل عوارض جانبی است.

O3 پزشکی که برای ضدعفونی و درمان بیماری استفاده می شود، بیش از 150 سال است که وجود داشته است. اثر O3 که برای درمان عفونت ها، درمان زخم پای دیابتی و بیماری های متعدد استفاده می شود، به خوبی مستند شده است.

قبل از شروع قرن 21 برای ضد عفونی کردن آب آشامیدنی استفاده می شد. ازن برای درمان 114 بیماری شناخته شده بود.

اوزون تراپی از دهه 1800 مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1896 نیکولا تسلا نابغه اولین ژنراتور O3 را در ایالات متحده ثبت کرد که بعداً "شرکت ازن تسلا" را تشکیل داد.

در طول جنگ جهانی اول (18-1914) پزشکان آشنا به خواص ضد باکتریایی O3، و با منابع پزشکی اندکی دیگر که در دسترس بود، آن را به صورت موضعی روی زخم های عفونی به کار بردند و کشف کردند که O3 نه تنها عفونت را درمان می کند، بلکه دارای خواص همودینامیک و ضد التهابی است.

در اواخر دهه 1980، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه پزشکان آلمانی با موفقیت بیماران HIV را با 03-AHT (خودهمتراپی) درمان می کردند. در آن زمان هیچ درمان دارویی برای HIV وجود نداشت و بیم همه‌گیری وجود داشت، بنابراین مقامات کانادایی مجوز این مطالعه را برای آزمایش ایمنی و اثربخشی 03-AHT در بیماران مبتلا به ایدز دادند.

اوزون در آزمایش آزمایشگاهی نویدبخش بود. ازن در ضد عفونی کردن نمونه های خون خارج از بدن HIV موثر دیده شد. متأسفانه برای بیماران مبتلا به ایدز، 03-AHT یک درمان بی اثر است.

ایمنی اساسی تزریق O3 داخل ضایعه در درمان عوارض مزمن (زخم پای دیابتی) هنوز به طور قابل اعتماد ارزیابی نشده است

اگرچه اوزون تراپی معمولاً بدون عوارض جانبی ایمن است، اما اگر خارج از پروتکل درمانی آن اجرا شود، ممکن است سمی باشد. با توجه به اینکه تزریق O3 داخل ضایعه هنوز در هیچ یک از مطالعات مربوط به درمان زخم پای دیابتی استفاده نشده است، ایمنی آن نامشخص است.

بنابراین، این تزریق ها ممکن است به طور ناخواسته عفونت سطحی پوست را به بافت عمیق تر هدایت کند. بنابراین، درمان O3 نباید راه خود را به زخم های عمیق، به شدت عفونی یا عصبی باز کند.

 

زخم تراپیست | R 1 1

آیا استفاده از اوزون تراپی به عنوان درمان زخم پای دیابتی بی خطر است؟

تحت شرایط عادی، اوزون تراپی بدون هیچ گونه عوارض جانبی گزارش شده ایمن است. با این حال، برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی آن در درمان زخم پای دیابتی، باید مطالعات بالینی بیشتری انجام شود. تفاوت های ظریف خاصی در تجویز صحیح گاز ازن پزشکی در ناحیه آسیب دیده وجود دارد.

راه های مختلفی برای استفاده از ازن پزشکی وجود دارد. محبوب ترین راه تزریق داخل وریدی خون با مخلوط اوزون خون است. روش های دیگر عبارتند از دم کردن، تزریق مستقیم و استفاده موضعی.

با این حال، هر یک از این روش ها با خطرات زیادی همراه هستند و ممکن است در صورت نادرست انجام شدن، ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشند. به عنوان مثال، اگر غلظت ازن تزریق شده در خون دقیق نباشد، اتوهمتراپی ممکن است منجر به آمبولی شود. در نتیجه، تزریق مستقیم ازن پزشکی به بافت یا ماهیچه آسیب دیده ممکن است به طور تصادفی منجر به عفونت و زخم های نکروز شود.

 

جهت اطلاع دقیق از نحوه مراقبت از زخم و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

برخی از خدمات کلینیک زخم تراپیست، کلینیک درمان زخم در تهران:

  • درمان زخم
  • درمان زخم پای دیابتی
  • درمان زخم بستر
  • وکیوم تراپی زخم
  • لاروتراپی
  • اکسیژن هایپرباریک

این مطلب براتون مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازات: 4

اولین کسی باشید که به این مطلب امتیاز میده!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همه روزه از ۸ صبح تا ۵ عصر

برای مشاوره درمان زخم و تعیین وقت قبلی با ما تماس بگیرید

زخم تراپیست

گروه درمانی زخم تراپیست با بهره گیری از روش های علمی و بروز آماده است تجارب خود را جهت درمان انواع زخم های عفونی،پای دیایتی،زخم بستر،جراحی و سوختگی بکار بگیرد.

ارتباط با ما

تلفن‌های تماس:
۰۹۳۶۷۴۱۳۹۴۵
۰۹۹۰۱۳۱۱۳۸۴

2022 © تمامی حقوق این وبسایت متعلق به زخم تراپیست است.
×

مشاوره و تعیین وقت درمان زخم

×